zaterdag 24 januari 2009

Pimp my ride

Omdat ik de zelfde body wil blijven gebruiken heb ik vandaag nog even goed nagedacht over het pimpen van de scooter met NiMh accu's en een 600 Watt MAC motor. De oplossing is gevonden.



gshrthwrh rtshsr

4x9Ah/12v Loodgel blokken hebben gezamenlijk een afmeting van 100 x 65 x 600 mm en wegen 11,2 kilogram totaal.







srhsrth txrthr4h5



2x13Ah/24v pakketten van 20 F-cellen zijn samen 100 x 100 x 500 mm en wegen dan 10,7 kilogram.



De 600W MAC motor is een halve kilo zwaarder dan de 400W Kollmorgen motor. Perfect qua massa. Om de balans gelijk te houden kan de NiMh accu tien centimeter verder naar voor geplaatst worden. Deze NiMh accu's en een MAC motor kan ik straks dus 1:1 omwisselen met mijn el-Cheapo Loodgel blokken met Kollmorgen motor zonder dat ik daarvoor een andere maat body nodig heb. rthrsth Erg leuk. Ik ben happy met deze oplossing.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten