woensdag 21 januari 2009

The nose job

Vanavond ben ik met het bouwen van mijn scooter begonnen. De neuskegel uit een bowlingbal:

gedgaerg

Ik heb eerst de bal tussen de drieklauw en de center geklemd. Daarna heb ik met een speciale beitel een kraag op de bal gedraaid en langs die kraag het geheel met een handzaag doorgezaagd. Vervolgens opnieuw met een tussenstuk opgespannen zodat er wat ruimte is om te draaien:

egatr ret4wyh5j

De kern is van een lichte kunststof. Omdat er nogal wat glas in het materiaal van de mantel zit is hij vrij zwaar. Daarom heb ik hem toch maar uitgehold: 1,8 Kilogram op de weegschaal en in de uitgeholde ruimte ging 0,7 liter water.

En zie hier het ruwe resultaat:

ttyjsfyh tgdrgtdr

Ik heb nog een onderzoekje gedaan naar het schijnbare gewicht van de neuskegel:

gtrnhxfzxdfbv zdf esry


De kegel geeft dus precies een kilo opwaartse kracht. Die zal grotendeels door de spansluitingen en de slangenklem aan de buitenzijde weggenomen worden. Perfect dus.

Ik krijg zojuist melding dat al mijn bestellingen voor de scooters zijn aangekomen in mijn suite in Florida. Nog even wachten op wat andere zendingen en het geheel kan opnieuw verpakt in een enkel pakket de plas over komen.. Wordt vervolgd.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten