zondag 25 januari 2009

Body aan het spit

Vandaag wat uren in de weer geweest met een grote klus: het draaien van de body. Vooral het formaat van de buis ten opzichte van mijn draaibankje is vrij apart.



srhtsh btdhf



Ik heb eerst een M12 draadeind van een meter tussen de drieklauw en een boorstatief opgehangen. Een ingeklemd gelagerd wieltje houdt het geheel op z'n plaats. Daarna twee mdf schijven gezaagd en op het draadeind vast gezet tussen moeren en ringen. Die schijven vervolgens op maat gedraaid zodat de buis er strak overheen past. Deze gaan later dienst doen als accu houders. Wat epoxy er over, een verfje en wat m6 draadeindjes.

ghsfth

Tussen de drieklauw en de buis hield ik een kleine ruimte over om de kopse kant van de buis af te draaien. Ook moest ik aan de binnenzijde een inkamering maken zodat het neus en staartstuk mooi past. De buis is iets ovaal.


rtsxfythr rtvts



Daarna de buis omgedraaid en daar nogmaals afgevlakt en ingekamerd.

Ik heb de buis 75cm lang gemaakt. Zo heb ik nog twee kilo beschikbaar voor al het overige binnenwerk zoals elektra en accu slee.



Ik hoop dat het aluminium snel geleverd kan worden. Dat is de volgende klus. In de loop van de volgende week worden mijn accu's geleverd. Ik moet nog even wachten op wat spullen in de US. Die worden ook komende week geleverd. Het wordt steeds leuker.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten