woensdag 7 januari 2009

Meten is weten

Om de motor en accu te monitoren wil ik wat meet instrumenten in de scooter plaatsen. Zo kan ik zoeken naar de optimale instellingen zoals het toerental en de spoedhoek van de prop. Maar ook de afstand die ik met bepaalde instellingen kan scooteren.


De testers van de Tahoebenchmark gebruikte voor hun testen de volgende recorders:


Medusa Oracle Data Recorder en de BnB Digital Power Recorder 100


Zie dit artikel: Review: Medusa Oracle power recorder - The Dive Matrix Forums


In de RC wereld worden deze sensoren al jaren gebruikt.


Ik bestel een Medusa Research Oracle.


Met name de mogelijkheid om naast verbruik ook nog twee temperaturen (accu en motor) te monitoren en het RPM van de motor te loggen vind ik een ideale toevoeging in het geheel.

Ik kan hiermee ook een testopstelling maken en real time de temperatuur, toerental en vermogen monitoren en de grenzen opzoeken zonder iets te slopen.


Ook dit komt uit de States dus shippen we in het geheel mee.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten